MENU
Головна » Статті » Новини » Семінари, наради

Методичні розмаїтості «На шляху до професійної досконалості»

Методичні розмаїтості
«На шляху до професійної досконалості»

Сучасна школа вимагає вчителя активного, динамічного, працездатного, комунікабельного, компетентного. Імідж учителя залежить, насамперед, від його педагогічної майстерності.

В той час, коли учні знаходяться на карантині, педагогічний колектив ліцею №10 підвищує творчу активність, удосконалює педагогічну майстерність.

08 лютого відбулася нарада при директорі, на якій Вольнюк І.А. ознайомила педагогів з коуч- технологією як важливим інструментом ефективного управління школою. Розкрила такі компетенції у сфері  коучингу,  як «коучингова присутність» (бути в контакті), «активне слухання» (вміння бути спостережливим, спиратись на факти), «постановка сильних питань» (здатність ставити питання, які розкривають інформацію), «проектування дій» (безперервне навчання), «зворотній зв'язок». Ірина Анатоліївна зазначила, що зміни і розвиток не лише можливі, але й неминучі. Для цього у кожного є всі необхідні ресурси. Директор наголосила, що у ліцеї для педагогів створено умови для самостійної успішної, компетентнісної  діяльності, для проектування індивідуального освітнього маршруту, для особистісного саморозвитку. Педагоги склали індивідуальні плани самоосвітньої діяльності на період карантину та включились в активний творчий процес.

Наступним етапом засідання була презентація книги «Звичайні форми роботи – новий підхід: розвиваємо ключові компетентності». ЗД з НМР Карпова Н.В. ознайомила педагогів з матеріалами посібника, в якому міститься докладний та зрозумілий виклад вимог НУШ щодо формування в учнів необхідних компетентностей, схарактеризовано інтерактивні методи й візуальні засоби навчання, розглянуто їхню роль у розвитку ключових та предметних  компетентностей на прикладі викладання окремих предметів шкільного курсу. Педагоги розуміють, що сучасний випускник  навчального закладу має бути конкурентоспроможним на ринку праці, усебічно освіченим, здатним знайти вихід з будь-якої ситуації та зважитись на відповідне рішення. Тому нині випускники потребують не тільки ґрунтовних знань із предметів, а й високого рівня розвитку різних типів компетентностей.

Сучасний педагог має бути мобільним, креативним, стійким, мати  позитивне мислення та стабільні стандарти життя. Отож, на нараду Ірина Анатоліївна запросила регіонального директора з питань пенсійного забезпечення Мелехову Катерину, яка ознайомила колектив зі змістом пенсійної реформи та шляхами формування пенсійного забезпечення. Також представники компанії провели з учасниками засідання ділову гру «Timeflow та запропонували консультації з даного питання.

Карантин продовжено, а отже з’явилась можливість і далі знайомитись із сучасними трендами в освіті, підвищувати рівень самоосвітньої активності педагогічного колективу ліцею. Ми розуміємо, що сучасний освітній заклад потребує стабільно і творчо працюючих учителів із високим рівнем професійної компетентності, і тому проводиться постійна робота з підвищення кваліфікації педагогів, рівня педагогічної майстерності та  запровадження інновацій.

Шкільні методичні об’єднання активно включились в роботу та провели цілу низку цікавих методичних заходів.

Вчителі іноземної мови провели засідання круглого столу «Європейський погляд на ключові компетентності». Під час проведення заходу керівник ШМО Акулова С.В., учитель-методист, запропонувала колегам розглянути питання усвідомлення самого поняття компетентності: розуміння, які саме компетентності та в який спосіб необхідно   формувати, що саме має бути результатом навчання. Вчителі іноземної мови обмінялись ідеями з власного досвіду роботи, педагоги Рокоча Д.О. та Гапоненко І.І. поділились враженнями від проходження курсів підвищення кваліфікації. Також педагоги ознайомились з рекомендаціями МОНУ про проведення ДПА – 2019 з англійської мови, обговорили вибір матеріалів до ДПА та готують їх до проведення.

Істоміна О.М., учитель німецької мови, яка атестується у цьому навчальному році, представила матеріали творчої майстерні, презентувала досвід роботи з проблемної теми. Цікавим також був досвід  участі Оксани Миколаївни у тренінгу ЗОІППО «Зняття мовленнєвого бар’єру в навчанні німецької мови».   Вчителі іноземної мови ліцею №10 – це група молодих, креативних педагогів, які завжди готові стати «агентами змін» та прикладом для своїх учнів.

ШМО вчителів природничих наук провели засідання у формі педагогічного практикуму. Темою обговорення стало питання «Інноваційні форми і методи організації роботи на уроках природничого циклу». Керівник ШМО Ломовцева О.В. зробила аналіз участі учнів ліцею №10 у предметних олімпіадах ІІ(міського) та ІІІ(обласного) етапів. Результат роботи якісний: у міському етапі учні посіли призові місця з педагогіки та психології (І,ІІ,ІІІ, практичний психолог Пижик Г.Г.), з біології (ІІ, ІІІ, вчитель Глушева І.П.), з географії (ІІ, вчитель Федан Н.П.), з хімії та екології (ІІІ, ІІІ, вчитель Ломовцева О.В.). У ІІІ (обласному) етапі  теж є перемоги: І місце посіла Перцева Є., уч.8-Б класу, вчитель Глушева І.П.,  ІІІ місце з географії посіла Цацуріна А., уч.8-Б класу, вчитель Федан Н.П. Та дві учениці 11 класу готуються до участі у олімпіаді з педагогіки та психології, яка відбудеться 23 лютого. Чекаємо перемог!

 

 Пижик Г.Г. ознайомила членів методичного об’єднання із наказом за результатами внутрішкільного контролю з питання «Здійснення міжпредметних зв’язків  на уроках природничого циклу». Також педагоги обговорили положення міського конкурсу «Творчість освітян» та запропонували Глушевій І.П. направити конспект уроку для участі у конкурсі. Педагог має великий досвід роботи, презентувала матеріали на творчий конкурс «Педагог – новатор», тому готова ділитись досвідом з колегами міста.

ШМО вчителів української мови та літератури зібрались на засідання у педагогічній світлиці для обговорення питання «Візуальні засоби навчання як засіб формування й розвитку ключових компетентностей учнів». Керівник методичного об’єднання Вороніна І.І., учитель – методист, наголосила на тому, що це питання дуже актуальне у сучасному освітньому процесі. Знання вчителем форм поєднання слова й засобів наочності, їхніх варіантів і порівняльної ефективності дає змогу творчо застосовувати наочні засоби навчання згідно з поставленими дидактичними завданнями та особливостями навчального матеріалу. «Розв’язувати  питання,- зазначила Ірина Іванівна, - можна тільки ефективним шляхом раціонального поєднання традиційних форм з інноваційними». У творчій майстерні вчителя – методиста багато родзинок, вона  залюбки ділиться досвідом з колегами.  

Головний принцип педагога «Знати – мало, потрібно застосовувати». Дуже цікавою є техніка майндмеппінгу, яку вчитель використовує на своїх уроках. Це техніка візуалізації процесу мислення через ментальні карти. Ірина Іванівна продемонструвала колегам техніку створення ментальних карт, показала приклади, зазначивши, що складання карт на уроках української мови та літератури може допомогти учням розблокувати творчу уяву, скласти план написання есе, можна резюмувати книги, вірші, аналізувати статті. Ефективним також є метод графічної систематизації – хмари слів, який часто використовується на уроках. Ірина Іванівна показала колегам цікаву добірку робіт учнів із застосуванням даної технології. Такі методи та прийоми, як конструктор слів, вправа-скріпка, прийоми мнемотехніки та фішбоуну вже стали звичними на уроках мови та літератури. Отже, інтерактивні технології, переконана керівник методичного об’єднання, навчають продуктивно спілкуватись, заохочують до співпраці, розвивають здатність дитини до відшукування нових знань, формують активну життєву позицію.

Дяченко Світлана Анатоліївна майстерно використовує технологію «живого квесту» на уроках української мови та літератури. Педагог має досвід роботи з квест та  проектними технологіями, та вважає, що за даними технологіями майбутнє нашої освіти, тому що учні вчаться використовувати інформаційний простір для розширення сфери своєї творчої діяльності. Світлана Анатоліївна продемонструвала роботи своїх вихованців, які виконувались у групах та індивідуально. Цікаво, сучасно та діяльнісно.

Вчитель Калашникова Г.В. висловила думку, що ідеал сучасного навчання – особистість із гнучким розумом, зі швидкою реакцією на все нове, з ідеальними комунікативними здібностями. Тому вважає, що такі форми роботи, як рольові ігри, вільне письмо, словесне малювання, дослідницька діяльність, захист проектів, представлення презентацій сприяють загальному розвитку учнів, здатних комунікативно виправдано користуватися засобами рідної мови. На  думку вчителя, види уроків, які вона впроваджує у своїй роботі, допомагають відійти від стандарту, підштовхнути учня до власного, неповторного, індивідуального, особливого погляду на життя. Це, як правило,

уроки - відкриття,

уроки –  дослідження,

уроки – ділові ігри,

уроки – подорожі,

уроки – погляди в історію,

уроки – практикуми;

уроки – вибори;

уроки – лінгвістичні проекти;

уроки – роздуми.

На таких уроках створюється ситуація довіри та успіху,  і за таких обставин дитина розкривається, може повірити у свої можливості, реалізуватися як творча особистість, сміливо продемонструвати свої здібності. І як результат: учень-випускник не тільки володіє знаннями, уміннями та навичками з предмета, але й уміє формулювати власну точку зору, відстоювати свою позицію, співпрацювати в групі, колективі, мати коло однодумців, бути комунікабельною, толерантною особистістю.                                            

Учителі-філологи в постійному пошуку ефективних прийомів навчання, які активізують інтелектуальну й пізнавальну діяльність учнів. На своїх засіданнях обмінюються досвідом, спілкуються, дискутують, знаходять цікаві ідеї та шляхи їх впровадження в навчальний процес.

Отже,  насичена продуктивна діяльність педагогічного колективу ліцею №10 сприяє зростанню педагогічної майстерності кожного вчителя.

Категорія: Семінари, наради | Додав: gymnasiya10 (15.02.2019)
Переглядів: 162 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar